သတၱဳေဗဒ အဆိုအရ သံမဏိကို သံစိမ္းမွ ထုတ္လုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး ဧရာမ မီးဖုိၾကီးမ်ားကို အသံုးျပဳကာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ႏွင့္ ကာဘြန္ကို သံစိမ္းမွ ဖယ္ထုတ္သည္။ သတၱဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း အဆိုပါ မီးဖုိၾကီးမ်ား အသံုးျပဳကာ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင့္ အျခားေသာ ေပါင္းစပ္ သတၱဳမ်ားကို ဖယ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ရရွိသည္။ သံေခ်းတက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အဆိုပါအဆင့္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သည္။ သတၱဳသည္ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ခါတစ္ရံ အျခားေသာ ေပါင္းစပ္အရာမ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပန္လည္ေပါင္းစပ္ ဓာတ္ျပဳသြားျခင္းျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဆိုပါသံေခ်းတက္ေသာအခါ သိပ္သည္းေသာ ေအာက္ဆိုဒ္ အလႊာ တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာျပီး ၄င္း၏ ေအာက္တြင္ရွိေသာ သတၱဳကို ကာကြယ္ေပးသည္။ သံမ်ားမူ အဆိုပါေအာက္ဆိုဒ္သည္ ေရႏွင့္ ထိေတြ႕ေသာအခါ ဖယ္ရိုဟုိက္ဒေရာဆိုဒ္ (Ferrohydroxide) အျဖစ္သုိ႕ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ထုိသို႕ေျပာင္းလဲသြားျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္တြင္ရွိေသာ သတၱဳသည္ သံေခ်းတက္ျခင္းမွ အကာအကြယ္ မရေတာ့ေပ။
အကယ္၍ ပင္လယ္ရွိ သက္ရွိအေကာင္မ်ား သည္ သတၱဳေပၚသို႕ ကပ္ညွိပါက သံေခ်းတက္ျခင္းကို ပိုမိုလွ်င္ျမန္ေစသည္။ သေဘၤာ၀မ္းတြင္ ပင္လယ္ သက္ရွိအေကာင္ငယ္မ်ား ကပ္ညိပါက သေဘၤာ၏ resistance ကို တိုးလာေစသည္၊ ထိုျပင္ အဆုိပါအေကာင္ငယ္မ်ားသည္ သေဘၤာ၏ ပိုက္မ်ား၊ အိတ္ေဇာ စနစ္မ်ား သို႕ ကပ္ညွိပါကလည္း ပိုက္မ်ားကို ပိတ္ဆို႕ေစသည္။
က်န္ေသာ အခန္းတြင္ သံေခ်းတက္ျခင္းအေၾကာင္းကို အက်ယ္အားျဖင့္ ေဖာ္ျပေပးသြားပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သံမဏိသည္ သံေခ်းတက္လြယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
Corrosion in ballast tank of a tanker
Corrosion in a ballast tank of a tanker
သေဘၤာကို သံေခ်းတက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို တစ္ခုျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေပါင္းစပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳရမည္
- - ကာကြယ္ေပးႏုိင္ေသာ အလႊာကို သံုးျခင္း (ေဆးသုတ္ျခင္း)
- - Cathode ျဖင့္ ကာကြယ္ျခင္း၊ အဆုိပါ အသံုးျပဳျခင္းတြင္ လွ်ပ္စစ္အား (impressed current) ကိုအသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ တုိက္စားခံ Andoe ျဖင့္ကာကြယ္ျခင္း (secrifical andoes) ဟူ၍ ၂ မ်ိဳးရွိသည္။
- - လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္ျပဳမႈ႕နည္းေစရန္ အျခားေသာ အစားထုိး သတၱဳမ်ားကို အသံုးျပဳျခင္း စသည္ တို႕ျဖင့္ ကာကြယ္ႏုိင္သည္။