Review Cart.


Checkout Summary.

Total
Items:
> Total
Amount:
+ Delivery:+ Tax:= GRAND
TOTAL:

Send Order Pay with Paypal
View Cart () items.

25 July, 2011

၁၄.၁.၂ Steel


                    ၁၈၀၀ ျပည့္ အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ သေဘၤာမ်ားကို သစ္သားႏွင့္တည္ေဆာက္ရာမွ အျခားေသာ ပစြည္းမ်ားႏွင့္ ေရာစပ္တည္ထြင္ျပီး တည္ေဆာက္လာခဲ့ၾကသည္။  သစ္သားကို သံဖရိန္ (Steel frames) မ်ားႏွင့္ ေရာစပ္တည္ေဆာက္ရာမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၁၀၀% သံထည္မ်ားကို အသံုးျပဳလာခဲ့ၾကသည္။  ေရာစပ္တည္ေဆာက္ျခင္း (Composite Building) သည္ သံဖရိန္မ်ားကို အသံုးျပဳျပီး ကုန္းပတ္ႏွင့္ သေဘၤာ၀မ္းမ်ားကို သစ္သားကပ္၍ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။  အဆိုပါသေဘာၤမ်ားကို အလွ်ား ၉၀ မီတာအထိ ရွည္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။  ၁၈၃၀ တြင္ တည္ေဆာက္ေသာ “Birth” အမည္ရွိ သေဘၤာမွာ  ေရေႏြးေငြ႕စြမ္းအားသံုး ျမန္ႏႈန္းျမင့္သေဘၤာျဖစ္ျပီး သံထည္သက္သက္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။  သံထည္မ်ားကို အသံုးျပဳျပီးတည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္ အေရးပါေသာ မွတ္တုိင္တစ္ခုမွာ “Great Easten” အမည္ရွိသေဘၤာျဖစ္သည္။  အဆိုပါသေဘၤာကို ၁၈၅၃ ခုႏွစ္တြင္စတင္တည္ေဆာက္ျပီး ၁၈၅၈ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။  အဆုိပါသေဘၤာသည္ အလွ်ား ၂၀၀ မီတာ၊ အနံ ၂၅ မီတာ ႏွင့္ အနက္ ၁၇ မီတာရွိသည္။ အဆိုပါသေဘၤာသည္ ထိုစဥ္အခ်ိန္က အၾကီးဆံုး သံထည္သေဘၤာ ျဖစ္ခဲ့သည္။  ထိုေနာက္ပိုင္းတြင္ သံထည္တည္ေဆာက္မႈ႕ အဆင့္ဆင့္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္တည္ထြင္ၾကံဆ လုပ္ကိုင္လာခဲသည္မွာ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ယေန႕ေခတ္အေျခအေနအထိ ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။  ယေန႕အခ်ိန္တြင္လည္း သံမဏိသည္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္ လူၾကိဳက္အမ်ားဆံုး သတၱဳအျဖစ္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္
  • -       နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရး ရႈေဒါင့္အားျဖင့္လည္းေကာင္း အားသာခ်က္မ်ားရွိျခင္း
  • -       သံ၏ ခံႏုိင္ရည္အား (Strength)
  • -       ဂေဟ (Welding)ေဆာ္ရန္ အတြက္ သင့္ေလွ်ာ္ေသာ သတၱဳျဖစ္ျခင္း
  • -       က်ိဳးပဲ့မႈ႕မွ ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္း (adequate resistance to brittle fracture)
  • -       ေစ်းႏႈန္းသက္သာျခင္း ႏွင့္ အလြယ္တကူရရွိႏုိင္ျခင္း

စေသာ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ပင္ သံကို သေဘၤာတည္ေဆာက္မႈ႕အတြက္ လူၾကိဳက္မ်ားရျခင္း ျဖစ္သည္။



သံမဏိထုတ္လုပ္ပံု အဆင့္ဆင့္ (Steel-making process)
            သံမဏိထုတ္လုပ္ရာတြင္ အေျခခံ သတၱဳကို အပူခ်ိန္ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ၁၆၀၀ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ (စဲလ္စီအက္(စ္)) အထိေရာက္ေအာင္ အပူေပးရသည္။ သံအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ အေျခခံ သတၱဳကို သံစိမ္း (Iron ore) သို႕မဟုတ္ သံထည္ အေဟာင္းမ်ား (Scrap materials) မ်ားမွ ရရွိႏိုင္သည္။  ထုိသုိ႕ အပူေပးျပီးပါက အညစ္အေၾကး ဖယ္ရွာျခင္း (Refining) အဆင့္ကို ျပဳလုပ္ရသည္။  အဆိုပါ အဆင့္တြင္ သံမွ ထြက္ေသာ ေခ်ာ္မ်ား(Sludge) တြင္ပါ၀င္ေသာ ကာဘြန္၊ ဆာလ္ဖာႏွင့္ ေဖာလ္ေဖာရပ္ အစရွိသည္တို႕ကို ကင္းစင္ေအာင္ ဖယ္ထုတ္ရသည္။  လုိအပ္ေသာ သံထည္၏ အရည္အေသြးႏွင့္ အဆင့္ေပၚမူတည္ေရြ႕ အဆုိပါ အညစ္အေၾကးဖယ္ရွားျခင္းအဆင့္ကို ေအာက္ဆီဂ်င္ျဖင့္ တုိက္ရိုက္အပူေပးျခင္း (Basic oxygen converter), လွ်ပ္စစ္မီးဖုိျဖင့္ အပူေပးျခင္း (Electric Furnace) ႏွင့္ တိုက္ရုိက္ မီးထိုးျခင္း (Open-hearth process)) အစရွိေသာ သံမဏိထုတ္လုပ္မႈ႕ အဆင့္မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။  သံထည္မ်ား၏ ခံႏိုင္ရည္အား၊ အက်ိဳးအပဲ့ခံႏုိင္မႈ႕ (Toughness)၊ မာေက်ာမႈ႕ ႏွင့္ ဂေဟဆက္ရာတြင္ ေကာင္းမြန္မႈ႕ အစရွိသည္တို႕အတြက္ အျခားေသာ ေပါင္းစပ္သတၱဳမ်ားကို သံထည္ အပူေပးျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ (heat treatment process) တြင္ ေပါင္းစပ္ေပးရသည္။ ထိုေနာက္ အဆိုပါသံကို ဖိႏွိပ္ျခင္း (Forging)၊ ေပါင္းစပ္သတၱဳ သြန္းေလာင္းျခင္း (Casting) အစရွိသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို လည္း ျဖတ္သန္းရမည္ျဖစ္သည္။  ရရွိလာေသာ သံထည္တြင္ ကာဘြန္၊ ဆီလီကြန္၊ မန္းဂနိ(စ္)၊ နီကယ္၊ ဗေနဒီယမ္၊ ခရုမ္း အစရွိေသာ ေပါင္းစပ္သတၱဳမ်ား ကို သံထည္အရည္အေသြးေပၚမူတည္ျပီး ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ႏုိင္သည္။



Steel Types (သံမဏိ္အမ်ိဳးအစားမ်ား)
            သေဘၤာတည္ေဆာက္ရတြင္ ၄င္း၊ အျခားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ လည္းေကာင္း သံမဏိကို ေအာက္ပါအတုိင္း အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားႏုိင္သည္။



















က၊ သံျပာမ်ား၏ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ ခံႏုိင္ရည္အား (Plate materials and Profiles)

-       ပံုသြင္းရန္ မလြယ္ကူေသာ သံမဏိ (Mild Steel(MS))
၄င္း၏ ခံႏိုင္ရည္အား (Yield Strength) မွာ 235 N/mm2 ျဖစ္သည္

-       ပိုမိုေတာင့္တင္းေသာ သံမဏိ (Higher Strength Steel (HS))
၄င္း၏ ခံႏိုင္ရည္အားမွာ 265-390 N/mm2 ျဖစ္သည္။

-       အလြန္ေတာင့္တင္းေသာ သံမဏိ (Extra High Strength Steel (EHS))
၄င္း၏ ခံႏိုင္ရည္အားမွာ 420-690 N/mm2 ျဖစ္သည္။

Yield Strength ဆုိသည္မွာ သံထည္တစ္ခု၏  အမ်ားဆံုး ဖိႏွိပ္သည့္(Stress) အေျခအေနတြင္ ပံုစံပ်က္သြားျခင္း (Plastic Deformation) မရွိမႈ႕ကို ဆိုလိုသည္။  ဒီဇိုင္းေရးဆြဲသူမ်ားသည္ ၄င္းတို႕ေရးဆြဲေသာ ဒီဇိုင္းတြင္ သံထည္၏ ခံႏိုင္ရည္အားကိုပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေလ့ ရွိၾကသည္။

ခ၊ သံမ်ားကို ဖိႏွိပ္ျခင္း (Steel Forging)

            ဖိႏွိပ္ထားျပီးေသာသံမ်ားကို ဥပမာအားျဖင့္ အင္ဂ်င္၏ ၀န္ရိုးမ်ား (Crankshafts)၊ ပန္ကာ၀န္ရိုးမ်ား (Propeller Shafts), ပဲ့တုိင္စဥ္မ်ား (Rudder Stocks)၊ အင္ဂ်င္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား (Engine Compnents) ပစ္စတင္ ေခ်ာင္း (Pistion Rods) ႏွင့္ ပစ္စတင္အဆက္ ေခ်ာင္း (Cross-Head) အစရွိသည္ တို႕တြင္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ 


































ဂ၊ သံထည္သြန္းေလာင္းျခင္း (Casting)
            သံထည္သြန္းေလာင္းျခင္းကို ရႈပ္ေထြးေသာ သံထည္တည္ေဆာက္မႈ႕မ်ား ဥပမာ သေဘၤာဦးပိုင္း ဖရိမ္မ်ား (Stern Frames)၊ ရႈပ္ေထြးေသာ ပဲ့အစိတ္အပိုင္းမ်ား (Complex Rudder components)၊ ေက်ာက္ဆူး (Anchors) ႏွင့္ ေရစုပ္စက္ ကိုယ္ထည္အစိတ္အပိုင္း (Pump casing) အစရွိသည္တို႕တြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။

Cast Steel Rudder Horn



Stainless Steel (စတိန္းလက္စ္ သံမဏိ)
            စတန္းလက္စ္ သံမဏိဆိုသည္မွာ သံႏွင့္ ခရိုမီယမ္ (Crome)၊ နီကယ္(Nickel) အစရွိသည္တို႕ ေရာစပ္ထားေသာ သတၱဳျဖစ္သည္။  တစ္ခါတစ္ရံ အျခားေသာ ေရာစပ္ သတၱဳမ်ားလည္း ပါ၀င္ႏိုင္သည္။  သံမဏိ၏ မ်က္ႏွာျပင္သည္ သံေခ်းမတက္ႏုိင္ေသာ (neutralization) အလႊာျဖစ္သည္။ အျခားေသာ သတၱဳမ်ားတြင္မူ မ်က္ႏွာျပင္သည္ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင့္ထိေတြ႕ျပီး သံေခ်းတက္ႏုိင္သည္။  အဆုိပါ ဂုဏ္သတၱိသည္ သံမဏိကို သံေခ်းတက္ျခင္း(corrosion) မွ ကာကြယ္ေပးသည္။  သံမဏိသည္ အျခားေသာ သံမ်ားထက္ ပိုမို သာလြန္ေသာ (noble) အေရးအေသြးရွိျပီး သံေခ်းတက္ျခင္း နည္းပါးသည္။



Pages

Powered by Blogger.

Followers