သေဘၤာတစ္စီး၏ သြားလာမည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚမူတည္ျပီး Stability ကိုမျဖစ္မေန တြက္ခ်က္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႕ျပင္ အမ်ိဳမ်ိဳးေသာ Rules & Regulations မ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္လည္း ကိုက္ညီရမည္ျဖစ္သည္။ တင္ေဆာင္မည့္ ကုန္စည္မ်ား၏ အေလးခ်ိန္၊ အဆိုပါ ကုန္စည္မ်ားကို ေနရာခ်ထားမႈ႕သည္လည္း သေဘၤာ ခရီးစဥ္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု တူညီႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႕ျပင္အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။
Damage Stability အတြက္ အေရးၾကီးေသာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္ အရာမ်ားမွာ -
- - ကုန္စည္အမ်ိဳးအစား (ေရစိမ့္၀င္ႏုိင္မႈ႕)
- - Wing and Double Bottom tanks မ်ား အေျခအေန (အျပည့္ သို႕ အလြတ္)
- - အရည္မ်ားသည္ tanks မ်ားအတြင္းမွ ယိုစိမ့္မႈ႕ ရွိ၊ မရွိ စသည္ စသည္တို႕ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္သည္။
အဆိုပါအခ်က္အလက္မ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ႕မ်ားကို Rules and Regulations မ်ားအေပၚ နားလည္သေဘာေပါက္မႈ႕ႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားေပၚမူတည္၍ တြက္ခ်က္မႈ႕မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္သည္။ ထို႕ျပင္ အေရးေပၚအခ်ိန္အတြက္၊ သေဘၤာေပၚမ်ားလူမ်ား အသက္ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ (chance of survival) ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ တြက္ခ်က္မႈ႕မ်ားကိုလည္း အဆုိပါ တြက္ခ်က္မႈ႕မ်ားတြင္ ထည့္သြင္းရန္လိုအပ္သည္။ လက္ေတြ႕တြင္ အဆိုပါ တြက္ခ်က္မႈ႕မ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာမသံုးဘဲ တြက္ခ်က္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။
ထုိ႕အတူ သေဘၤာေပၚတြင္လည္း ကုန္စည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတင္ေဆာင္မႈ႕ကို တြက္ခ်က္ရန္ (Loading Program) ပါ၀င္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာ ထားရွိရန္လိုအပ္သည္။ တင္ေဆာင္လိုေသာ ကုန္စည္မ်ား၏ အေလးခ်ိန္ကို ကြန္ပ်ဴတာအတြင္းသို႕ ထည့္သြင္းျပီးပါက အဆုိပါသေဘၤာ၏ Centre of gravity (G) တည္ေနရာ၊ သေဘၤာ၏ Keel (K)မွ G အထိ အျမင့္ စသည္တို႕ကို တြက္ခ်က္ရယူႏုိင္သည္။
Rules and Regulations မ်ားမွ ျပ႒ာန္းထားေသာ Demage Stability သည္ အမ်ားဆံုး သတ္မွတ္ထားသည္ သေဘၤာတိမ္းေစာင္းမႈ႕ ဒီဂရီ (Maximum allowed heeling degrees) ကို သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သေဘၤာေပၚသို႕ လိႈင္းေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခား အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ေသာ ေရပမာဏ (Flooding)ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသည္။
Counter flooding ဆိုသည္မွာ သေဘၤာတိမ္းေစာင္းရာဘက္မွ ဆန္႕က်င္ဘက္ရွိ Tanks မ်ားသို႕ ေရျဖည့္သြင္းျပီး သေဘၤာကို တည္ျငိမ္မႈ႕ရရွိေစျခင္းျဖစ္သည္။ ၄င္းစနစ္ကို အခ်ိဳ႕ေသာ ခရီးသည္တင္သေဘၤာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသည္။ အခ်ိဳ႕သေဘၤာမ်ားတြင္ ဤစနစ္ကို အလုိအေလွ်ာက္ စနစ္ (Automatic systems)မ်ားျဖင့္ တပ္ဆင္ထားၾကသည္။
Minimum KG (အနည္းဆံုးရွိရမည့္ KG ပမာဏ)ဆိုသည္မွာ SOLAS (Safety of Life at Sea)မွ ျပ႒ာန္းထားေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သေဘၤာ၏ centre of gravity “G” ႏွင့္ Keel “K” ၾကားရွိအကြာအေ၀းျဖစ္သည္။ Maximum KG သည္ သေဘၤာ၏ Draught (အနက္)/ Displacement (ေရတြင္နစ္ျမဳတ္ေနေသာ အေလးခ်ိန္) ႏွင့္ အျခားေသာ သက္ေရာက္မႈ႕မ်ားအေပၚမူတည္၍ သတ္မွတ္သည္။