သေဘၤာေဆး သုတ္ရာတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ သေဘၤာေဆးအျဖစ္ရရွိရန္ အဓိက အခ်က္မွာ ေဆးသုတ္မည့္ ေအာက္ခံ သတၱဳကို ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ျခင္း (Pre-treatment) ျဖစ္သည္။ သေဘၤာေဆးကို ပတ္၀န္းက်င္၏ အပူခ်ိန္၊ ေရမႈန္ပါ၀င္မႈ႕ႏႈန္း (humidity) ေျပာင္းလဲမႈ အလြန္မျမင့္ခ်ိန္တြင္ သေဘၤာေဆးသုတ္သင့္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ သေဘၤာမ်ားသည္ အလုံပိတ္ သို႕ ရာသီဥတုဓာတ္မွ ခံႏိုင္ရည္ရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ပို၍ ပို၍ သေဘၤာေဆး သုတ္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဆးမသုတ္ခင္ ေအာက္ခံသတၱဳကို ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ သေဘၤာေဆး ေကာင္းထြက္ရန္အတြက္ အေျခခံက်ေသာလုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ အေျခခံ သတၱဳကို ပိုမိုသန္႕ရွင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေလေလ၊ သေဘၤာေဆး ေကာင္းေကာင္းရႏုိင္ေလျဖစ္သည္။ သေဘၤာေဆးသုတ္မည့္ ေအာက္ခံ သတၱဳကို ေအာက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ သန္႕ရွင္းႏိုင္သည္။
- - With hand tools
- - စက္ကို အသံုးျပဳ၍ သန္႕ရွင္းျခင္း
- - ဓာတုနည္းအားျဖင့္ သန္႕ရွင္းျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ ေခ်ာဆီမ်ားကို ေျပာင္ေအာင္ သန္႕စင္ရာတြင္ အသံုးျပဳသည္
- - အပူနည္းျဖင့္ သန္႕ရွင္းျခင္း
- - Grit blasting ျဖင့္သန္႕ရွင္းျခင္း
- - ေရျဖင့္ သန္႕ရွင္းျခင္း (Water Jetting)
သေဘၤာေဆး သုတ္ပံုမမွန္ကန္မႈ႕ေၾကာင့္ သံေခ်းတက္သြားေသာ သံျပားကို ျမင္ရစဥ္
ဂေဟေဆာ္ျပီးေနာက္ သန္႕ရွင္မႈ႕ မလံုေလာက္ေသာေၾကာင့္ ေဆးသုတ္ျပီး ႏွစ္အတန္ၾကာေသာအခါ ဂေဟဆက္လိုင္းမ်ားတြင္ သံေခ်းတက္ေနသည္ကို ျမင္ရပံု
ဂေဟဆက္ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေပါက္မ်ား ခြ်တ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို ထပ္မံ ဂေဟေဆာ္ မျပဳျပင္ဘဲ ေဆးသုတ္ပါက ေဆးသုတ္အျပီးတြင္ ျမင္ရပံု
Hand Tools
လူျဖင့္ သန္႕ရွင္းျခင္းဆုိသည္မွာ တူမ်ား၊ သံေခ်းတက္ေနရာမ်ားကို ျခစ္ထုတ္ရန္ သံျပားမ်ား၊ ေကာ္ပတ္မ်ား ႏွင့္ ၀ုိင္ရာ ဘရွက္ပ္ မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ သန္႕ရွင္းျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေဆးမသုတ္ခင္ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ႕မွာ လူအင္အားသံုးရန္လိုအပ္ျပီး အရည္အေသြးမွာလည္း သိပ္မေကာင္းလွေပ။ အဆိုပါ နည္းလမ္းကို အဓိကအားျဖင့္ သေဘၤာတြင္း ေဆးအလႊာ ျပဳျပင္မႈမ်ားအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ခါတစ္ရံ စက္သံုး ေကာ္ပတ္ ေမာ္တာမ်ား စားထားျပီးေသာ ဂေဟလုိင္းမ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕ လုိအပ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္သာ အသံုးျပဳသည္။
လူအားျဖင့္ သေဘၤာေဆးသုတ္မည့္ မ်က္ႏွာျပင္ကို သန္႕ရွင္းေနစဥ္
စက္ကို အသံုးျပဳ၍ သန္႕ရွင္းျခင္း (Mechanical Cleaning)
Mecanical Cleaning ကို ျဖင့္သန္႕ရွင္းျခင္းကို Mechanical scaling hammer ၊ rotating wire brush (လည္ပတ္ႏိုင္ေသာ၀ါယာ ဘရွက္ရွ္မ်ား)၊ abrasive wheels (ၾကမ္းတမ္းေသာ မ်က္ႏွာျပင္ရွိသည့္ ဘီးမ်ား)၊ abrasive disc) ၾကမ္းတမ္းေသာ မ်က္ႏွာျပင္ရွိသည့္ ခ်ပ္ျပား၀ိုင္းမ်ား အစရွိသည္တုိ႕ကို အသံုးျပဳ၍ သန္႕ရွင္းႏုိင္သည္။ သေဘၤာေပၚမ်ားတြင္မူ တူမ်ားကို အထိက အသံုးျပဳၾကသည္။ အဆိုပါ အသံုးျပဳမႈ႕စနစ္မ်ားအားလံုးတြင္ တူျဖင့္ထုကာ သန္႕ရွင္းျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္၊ သို႕ေသာ္ ၄င္းသည္ သန္႕ရွင္းရာတြင္ သိပ္ေတာ့ မျမန္ေပ။ ေဆးသုတ္မည့္ ေအာက္ခံမ်က္ႏွာျပင္ ၾကမ္းတမ္းျခင္းသည္ ေဆးသုတ္မည့္ သုတ္ေဆးအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အေျခခံကို ျဖစ္ေစသည္။
A Revolving Brush (လည္ပတ္ေနေသာ စက္သံုး ဘရွက္ရွ္)
Grinder (ဂရိုင္ဒါ)မ်ားသည္လည္း တူမ်ားကဲ့သို႕ပင္ သန္႕ရွင္းေပးႏုိင္သည္ သို႕ေသာ္ ၄င္းတုိ႕သည္ မ်က္ႏွာျပင္ကို ညီညာ ေျပာင္လက္ေစျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မ်က္ႏွာျပင္သည္ အလြန္ ေျပာင္လက္ေခ်ာေမြ႕ေနပါက ေဆးသုတ္ေသာအခါ သုတ္ေဆးႏွင့္ ေအာက္ခံမ်က္ႏွာျပင္ကို ေပါင္းစပ္ရာတြင္ အားနည္းေစသည္။ ထိုအခ်က္သည္ သေဘၤာေဆးမ်ားကို အခ်ိန္မတုိင္ခင္မွာပင္ ပ်က္ျပယ္ ပ်က္စီး ေစႏိုင္သည္။ သန္႕ရွင္းျပီးေသာ သေဘၤာေဆး အေဟာင္းမ်ား ကို စနစ္တက် သိမ္းစည္းျပီး စြန္႕ပစ္ရမည္။
ဓာတုနည္းအားျဖင့္ သန္ရွင္းျခင္း (chemical cleaning)
ဓာတုနည္းအားျဖင့္ သန္႕ရွင္းျခင္းသည္ သေဘၤာေဆးအေဟာင္မ်ားႏွင့္ ကပ္ညီေနေသာ အမိႈက္သရိုက္မ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သေဘၤာေပၚတြင္မူ ship-stripping compounds မ်ားကို အသံုးျပဳသည္။ သေဘၤာတည္ေဆာက္ရာတြင္မူ အက္ဆစ္သို႕မဟုတ္ staining ကို အသံုးျပဳသည္။ အထက္ပါ ၂ မ်ိဳးစလံုးတြင္ သန္႕စင္ျပီးေသာ သတၱဳကို ေရျဖင့္ထပ္မံေဆးေၾကာရမည္ျဖစ္သည္။