ေၾကး၀ါ (Brass)
ေၾကးညိဳ (Bronze)

သေဘၤာပန္ကာအတြက္ အသံုးျပဳေသာ သတၱဳမ်ား (Materials for propellers)
ယေန႕အခ်ိန္တြင္ သေဘၤာပန္ကာ ထုတ္လုပ္ေသာ ကုမၸဏီတုိင္းတြင္ ၄င္းတို႕ကုိယ္ပုိင္ ေရာစပ္သတၱဳမ်ား ကို အမ်ိဳးမိ်ဳးေသာ သေဘၤာပန္ကာမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳလာၾကျပီျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဆုိပါ ေရာစပ္တၱဳမ်ားသည္ ေၾကးညိဳႏွင့္ ဆင္တူေသာ္လည္း ပိုမိုရႈပ္ေထြးေသာ ေပါင္းစပ္ သတၱဳမ်ား ပါ၀င္သည္။ မ်ားစြာေသာ သေဘၤာပန္ကာသံုး သတၱဳမ်ားသည္ သံပါ၀င္မႈ႕အလြန္နညး္ပါးသည္ (သံဓာတ္ မပါ၀င္ေသာ ေပါင္းစပ္ သတၱဳ ျဖစ္သည္) ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ သံမဏိထက္ ပိုမို တည္ျငိမ္ (nobel) ျပီး သံမဏိထက္ ပိုမို သံေခ်းတက္ျခင္းမွ ခံႏုိင္ရည္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ခြ်င္းခ်က္အျဖစ္ အခ်ို႕သေဘၤာပန္ကာမ်ားမွာမူ သံမဏိကို သံုးတတ္ၾကသည္။ ယေန႕ေခတ္ အမာဆံုးေသာ ေပါင္းစပ္သတၱဳမွာ ေကာ္ပါး-နီကယ္-အလူမီနီယမ္ ေပါင္းစပ္ သတၱဳျဖစ္သည္။
အပူလဲလွယ္းကိရိယာမ်ား(Heat exchangers) တြင္အသံုးျပဳေသာ သတၱဳမ်ား
Materials for heat exchangers
အပူလဲလွယ္ ကိရိယာ၏ အခြံ၊ ပိုက္မ်ား ႏွင့္ ပိုက္ေျပးေသာ အျပားမ်ား အားလံုးနီးပါးကို ေၾကးနီသတၱဳျဖင့္ု ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကျပီး ၄င္းသတၱဳမွာ သံဓာတ္မပါ၀င္ေသာ သတၱဳျဖစ္သည္။ အျပားပံုစံ အပူလဲလွယ္ကိရိယာ (Plate Heat Exchanger) တြင္မူ အပူလွယ္ အျပားမ်ားကို သံမဏိ သို႕ တုိက္ေတနီယမ္ သတၱဳျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အထက္ပါအခ်က္မ်ားတြင္ ေပါင္းစပ္သတၱဳကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ သံကို အသံုးျပဳျခင္းထက္ ပိုမိုျပီး သံေခ်းတက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏုိင္သည္။ အပူလဲလွယ္ ကိရိယာမ်ားကို သေဘၤာ၏ ပုိက္စနစ္ မ်ားတြင္ ေတြ႕ႏုိင္ျပီး၊ Sea-Chest မ်ားတြင္ လည္းေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ Sea-chest ဆိုသည္မွာ သေဘၤာ၏ ၀မ္းကို ေရ၀င္ႏုိင္ေစရန္ ေဖာက္ထားျပီး ၄င္းကုိ ေသတၱာပံုစံ သံျပားမ်ားျဖင့္ ကာရံထားသည္။
၁.၅၊ ဓာတုေဗဒနည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ပစြည္းမ်ား (Synthetic materials)
ဓာတုေဗဒနည္းအားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ပစြညး္မ်ားမွာ မ်ားျပားသျဖင့္ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ထဲတြင္ ေဖာ္ျပရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ေယဘူယအားျဖင့္ ဓာတုေဗဒနည္းအားျဖင့္ ထုတ္လုပ္ထားေသာ ပစြည္းမ်ားသည္ သံေခ်းတက္ျခင္းမရွိေပ။ သို႕ေသာ္ ေနေရာင္ျခည္မွ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ႏွင့္ အဆိုပါ ပစြည္းမ်ား၏ သက္တမ္းသည္ ၄င္းတို႕၏ ေပါင္းစပ္ပစြည္း (Compound)မ်ား၏ ဂုဏ္သတၱိကို က်ဆင္းေစသည္။ ဓာတုပစြည္းမ်ားသည္ သံလိုက္ႏုိင္ျပီး ဂေဟေဆာ္၍ မရႏုိင္ေပ။ ၄င္းပစြည္းမ်ားကို ရြက္ေလွမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အသံုးျပဳၾကသည္။ ၾကီးမားေသာ သေဘၤာအတြက္မူ၊ ၄င္းပစြည္းမ်ားကို ပိုက္စနစ္အတြက္ အသံုးျပဳၾကသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၄င္းတို႕၏ ဂုဏ္သတၱိမွာ လွ်ပ္ကူးမႈ႕မွ ကာကြယ္ႏုိင္ျပီး သံေခ်းတက္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယေန႕ေခတ္တြင္ သေဘၤာေဆးမ်ားတြင္လည္း အဆုိပါ ပစြည္းမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ၾကိဳးမ်ားကို လည္း အပင္မွရေသာ အေခါက္မ်ား(Manilla) မွ ထုတ္လုပ္ျခင္းအစား အဆုိပါ ဓာတုပစြည္းမ်ားကို အသံုးျပဳလာၾကသည္။ ဓာတုပစြည္းမ်ားသည္ မီးေလာင္လြယ္သည္၊ ထုိ႕ျပင္ သတၱဳမ်ားထက္စာလွ်င္ အပူခံႏုိင္စြမ္းနည္းသည္။ သံႏွင့္ အလူမီနီယမ္ကဲ့သုိ႕ေသာ္ သတၱဳမ်ားကို မီးႏွင့္ ျဖတ္ေတာက္လွ်င္ရသည္၊ သို႕ေသာ္ သတၱဳမ်ား မီးေလာင္ပါက မီးညွိမ္းသတ္ရန္ အလြန္ခက္ခဲသည္။ သို႕ေသာ္ ကံေကာင္းသည္မွာ သတၱဳမ်ားသည္ အလြယ္တကူ မီးမေလာင္ႏုိင္ေပ။
အမ်ားအားျဖင့္ အသံုးျပဳၾကေသာ ဓာတုေဗဒ ပစြည္းတစ္မ်ိဳးမွာ GRP ဟုေခၚေသာ ဖိုင္ဗာ နန္းမွ်င္ျဖင့္ အားျဖည့္ထားေသာ ပိုလီရက္စတာ (Glass-fibre Reinforced Polyester) ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ ဖုိင္ဗာျဖင့္ အားျဖည့္ထားေသာ ဓာတုပစြည္းမ်ားကို အသံုးျပဳႏုိင္ေသာလည္း ၄င္းတုိ႕ကို နည္းပညာျမင့္ အသံုးခ်လုပ္ငန္းတုိ႕တြင္သာ အသံုးျပဳၾကသည္။ GRP မ်ားကို သံေခ်းတက္ျခင္းမရွိေသာ၊ ေပါ့ပါးေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳၾကသည္။ ပံုစံခြက္ (Mould) ကို အသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ ရႈပ္ေထြးေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုပါ ပံုေဖာ္ထုတ္လုပ္ႏုိင္သည္။ အဆုိပါ ပံုစံခြက္မ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားေသာေၾကာင့္ GRP ပစြည္းမ်ားကို အမ်ားအားျဖင့္ ပံုစံတူ အေျမာက္အျမားထုတ္လုပ္ႏုိင္ေသာ ပိုက္မ်ား၊ ေရလံု တံခါးမ်ား၊ အစရွိသည္တို႕တြင္ အသံုးျပဳၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သေဘၤာငယ္မ်ား (ဥပမာ- အသက္ကယ္ေလွ၊ ကယ္ဆယ္ေရးေလွ၊ ရြက္ေလွ၊ မိုင္းရွာသေဘၤာ) အစရွိသည္တို႕တြင္လည္း GRP ကို အသံုးျပဳသည္။